«АТАМЕКЕН» БАҒДАРЛАМАСЫ (жалғасы)
Мухамедрахим Курсабаев, автор программы «Атамекен», председатель Республиканской детско-молодежной организации «Атамекен» |
АЛЫСТАҒЫ БАУЫРЛАР Шетелдердегі қазақ диаспоралары. Миграция, эммиграция, демография, депортация, этноцид, геноцид, резервация мәселелері. Халықтық дипломатия, Дүниежүзі қазақтарының Қурылтайы. «Алыстағы бауырлар» іс-шарасы. ДОСТЫҚ Қазақ-түркі тарихнамасы һақында зерттеулер жүргізген араб, парсы, қытай, орыс һә м европалық ғылымдардың ғұ мырнамасы. Қазақстан халықтары және ТМД мемлекеттеріндегі әтностар арасындағы достық байланыс. Бейбітшілік үшін күрес. Бірлікті, татулықты һә м ынтымақтастықты көксеуге бағытталған іс-шаралар. Халықтар достығын нығайту. Қазақстан халықтарының Ассамблеясы. «Достық» ісшарасы. АРДАГЕР Ежелгі дәуірден жаңа заман тарихына дейінгі ұлтазаттық соғыстарға: грек, қытай, рим, парсы, орыс, моңғ ол, ойрат, қалмақ, шүршіт, таңғұ т, араб, өзбек, түрікпен, казачество, неміс, француз, фашистер мем ваххабистерге карсы соғысқан ардагер ата-бабаларымыздың ғұ мырнамасы. Отаршылыққа қарсы және І9І2, 1916, 1932, 1941, 1979 және 1986 жылғы оқиғаларға қатысқан ардагерлер мен қаһармандар. «Ардагер» іс-шарасы. ОЮ-ӨРНЕК – ЭТНОУЗОРЫ Ұлттық таным мұхитының қайшылық қағидасымен ұштасқан ою-өрнектің ғарыштық, зооморфтық, геометриялық, ихтиологиялық, танымдықфәлсафалық түрлерімен танысу. Ою-өрнектің киізде, текеметте, алашада, кілемде, көрпеде орналасу көріністері. Көрмелер ұйымдастыру. «Ою-өрнек» ісшарасы. БЕЙНЕЛЕР СЫРЫ Тылсым дүниемен байланысқан көне: руналық, мифологиялық, тотемдік, геральдикалық, петроглифтік, иероглифтік таңбалар мен кескіндер сыры. Еліміздегі киелі жерлер: Арпаөзендегі, Тамғалыдағы, Тәң ірқазғандағы, Ботайдағы, Берелдегі, Бесшатырдағы, Таскескендегі үң гір бейнелері мен сызба-шимайлары. «Ескінің көзі» атты этножорық. АТА-АНА Ұлттық таным һә м тәлімнің қайнар бастауы ата-бабаларымыздың ұрпақ тәрбиесі жөніндегі мыңғ асырлық тәжірибелері мен рухани-мәдени мұралары. Туыс, ағайын, отбасы, әке-шеше, бауырқарындас, балдыз-бажа дәстүрлері һә м жұрт салттары. Ата салты һә м ана шапағаты. «Ата-ана» іс-шарасы. ШАРИҒАТ-ҚҰ РАН Мыңдаған ғасырлар бойы адамзат перзентіне Аллаһ тағаланың шапағат-нұрын шашып келген қасиетті Құ ран шариғаттарының тәлімдіктанымдық әфсаналары. Мұсылман пайғамбарлары мен ғұ ламаларының ғұ мырнамасы. Діни-танымдық һә м мұсылмандық дәстүрлер. Киелі Рухтар әлемі. Ораза, рамазан айы, Қыдыр түні, садақа беру рәсімдері. Сенім мен парыз. Қажылық фәлсафасы һә м намаз тағылымы. «Мұсылман әлемі» іс-шарасы. ҚАЙЫРЫМДЫЛЫҚ ҺӘ М СӘБИ Қатал тағдырдың мәң гілік құрбандары: мүгедек, кемтар, зағип жандарға, қарттар мен жетім балаларға қол ұшын беру. Қолдан келгенше жақсылық жасау. Балалар мен қарттар үйіне сапар шегу. Бүкілқазақстандық «Қайырымдылық» және «Ауыл» операциясын ұйымдастыру . САУДА-ЭКОНОМИКА Тәуелсіз қазақ елінің мәдениетін өркендетуде жаңа инфоқұрылымдық жүйеге негізделген менеджмент, маркетинг, аудиторлық және қаржы-банк мамандықтарын игеру мәселесі. Әлемдік һә м еуроазиялық экономикалық кеңістік пен интеграция. Жалпыадамзаттық экономикалық даму Стратегиясы. Интернет жүйесін пайдалану. Ауыл экономикасының даму стратегиясы. «Сауда» іс-шарасы. ҒҰ МЫР ҺӘ М ҒАЛАМ Аспаннама һә м жаратылыстану негіздері. Планеталар һә м жұлдыздар шеруі. Уақыт пен кеңістік. Адамтану әфсаналары. Нүктелер, толқындар һә м ғарыш денелері. Қатты, сұйық, ыстық-суық құбылыстар фәлсафасы. Ғылыми-зерттеу жұмыстары. АНА ТІЛІ Көне түркі, соғды, сақ-гұн һә м Орхон-Енисей руналық жазбалары. Есік және Пазырық қорғандарындағы протоэтнолингвистикалық мұралар. Тоныкөк, Мойыншор, Күлтеген тас-сына жазба ескерткіштері. Көне түркі иеороглифтері. «Ұмай Ана» іс-шарасы. ТҰРАН КҮНТІЗБЕГІ Халықтық астрология. Көне болжамгер даналар, жұлдызшылар мен көріпкелдер. Жыл қайыр әфсаналары. Мүшел жас кағидасы. Ай, апта, сағат һә м өлшем қағидалары. Сарыарқадағы «Мұртты обалар» – Ұлы Дала обсерваториясы. Этножұлдыз жорамал. Тұран этноастралогиялық картасының сүлбесін жасау. «Тұран күнтізбегі» іс-шаралары. ЖАҚСЫЛЫҚ ҺӘ М ЖАМАНДЫҚ Ұлы Жаратылыстың қайшылық нысандарынан жасанды-табиғи тұрғыда реттелген болмыс һә м болмас ұғ ымдары. Антропогендік кезеңдер мен тәжірибелер жиегінде қалыптасып келген адамзат перзентінің қарама-қайшылық: жақсы – жаман, мейірімділік –қатығез, парасатты – қанішер, ақылды – ақымақ және басқа әрекеттерінің әфсаналары. Салыстырмалы зерделеу һә м пайымдау. Адамтану негіздері. ЖАС ҚЫРАН Еуразия даласын мыңдаған ғасырлар мекендеген көпшенді – номадтардың ұрыс-соғысы һә м ел қорғау дәстүрлері. Ата-бабаларымыздың әскери өнері. Әскери тактика һә м стратегия. Ұлттық әскери Доктрина. Әскери-жауынгерлік тәртіп, білім һә м тәрбие негіздері. Соғыснама саясатының шежіресі. Мыңбасы, түменбасы, жүзбасы һә м елубасы, онбасы әскери саптары мен жауынгерлік дәстүрлері. «Мың бала» әскери жауынгерлік ойын-сайысы. ӘЛЕМ ДІҢДЕРІ ТАРИХНАМАСЫ Дүниежүзі адамзат перзенттерінің ең асыл рухани-мәдени мұралары ұлы діндер: ислам, христиан, будда және басқа діни конфессиялар мен қауымдастықтардың тарихнамасы. Ұлы діндердің көсемдері, данышпан-пайғамбарлары һә м ғұ малары және олардың фәлсафалық-теологиялық, діни-гносеологиялық әфсаналары. Ұлы діндер ықпалы, тәрбиесі, мәдениет және қоғамдағы рөлі. «Ұлы діндер тарихнамасы» атты оқулық жазу, тұжырымдамалар түзеу. АТАМЕКЕН ҚОҒАМЫ ҺӘ М МЕДРЕСЕСІ Республикалық «Атамекен» балалар мен жастар ұйымын құру. Оқушылардың жас ерекшеліктеріне байланысты бірлестік-топтар құру. Тәрбие жұмысының орталығы «Атамекен ордасын» ашу. «Атамекен» Бағдарламасын балалар, оқушылар және жастар ұйымдарының тәрбие жұмыстарына пайдаланудың жолдарын көрсету. Аса дарынды оқушылардың басын біріктіріп арнайы оқу орны – Атамекен медресесін ашу. Арнайы оқулықтар жазу. Қазақстан оқушылар Ассамблеясын құру. Республикалық «Жұлдыз», «Балдәурен» мектеп оқушылары лидерлерін дайындайтын оқусауықтыру кешені. «Болашақ», «Жұ лдыз», «Мың бала» оқушылар ұйымдары. «Менің елім – Қазақстан» ойынсайысын өткізу. Барша ұрпаққа ортақ Ант беру рәсімі. ТӘҢ ІР-НАМА Ата-бабаларымыздың тарихында аса маңызды дінифәлсафалық, рухани-мәдени рөл атқарған исламға дейінгі дәуірде қалыптасқан Тәң ірлік діннің адамгершілік әфсаналары. Тәң ір дінінен қалған отпен аластау, әруақка сыйыну, ала жіпті аттамау және басқа діни дәстүрлер. Тәң ір мен Ислам дінінің ұқсасқан тұстары. Хан Тәң ірі шыңына тәу ету рәсімі. «Хан Тәң ірі» іс-шарасы. ҚАЗАҚ ЕЛІ Тәуелсіз қазақ елінің жаңа геосаясаты һә м менталитеті. Мемлекеттік һә м ұлттық идеология және генофонд. Әлемдіқ макроэкономикалық кеңістікке ену барысындағы жаңа Қазақстан келбеті. Президент Назарбаевтың «Қазақстан 2030» Стратегиялық идеясы. Ата Заң һә м ҚР Заңдары, Президент Жарлықтары мен Үкімет Қаулылары. Қазақтану мәселелері. Дипломатиялық қарым-қатынас. Халық һә м Ауыл Академиясы. Қоғамдық ұйымдар мен саяси партиялар. Саясаттану һә м әлеуметтану негіздері. Орыс һә м қытай саясаттары және оларды зерттеу. Ұлттық ғарыш агенттігі. Ұлттық қауіпсіздік, ішкі және сырткы саясат. Жастар мәселесі. Сайлау заңы. ТҰРАН ҺӘ М ТҮРКІСТАН Ата тегі, тарихы мен мәдениеті бір түркітілдес этностардың бүгінгі тағдыры һә м болашағы. Әлемдегі отызға жуық түркітектес халықтар арасындағы достық пен ынтымақтастық. Түркі даналары және олардың ғұ мырнамасы. Ұлы Тұран империясының тарихы мен мәдениеті. Тарихи оқиғалар күнтізбегі. Түркі халықтарының әдебиеті, өнері, медицинасы, тәлім-тәрбиесі һақында оқулықтар шығару. Көне түркі руналық жазбаларды қастерлеу. «Тұран әлемі» атты ауқымды іс-шаралар. НЕОПЕДАГОГИКА ҺӘ М НЕОПСИХОЛОГИЯ Әлемдік жаһандану үрдісіндегі жаңаша білімтану проблемалары. Техногенез дәуіріндегі жас ұрпақтың (хомоэлектроникус, постхомо, хомоинформатикус, хомотехникус т.б.) танымдық-интеллектуалдық ерекшеліктері. Жаңа дәуір талабына сай неопедагогикалық һә м неопсихологиялық қағидаларды зерделеу. Журнал "Жасstar", №3 (17), июль-сентябрь 2008 г. [ Вернуться к содержанию ]
|